Visie
Bij het uitwerken van een ict-beleid in onze scholengemeenschap vinden de volgende insteken belangrijk:
ICT is geen vak op zich, maar een leermiddel.
We besteden voldoende aandacht aan infrastructuur en apparatuur met oog op de toekomst.
Elke leerkracht beschikt over minimale basiscompetenties, dat betekent dat de eindtermen door de leerkracht beheerst worden. Dit is niet vrijblijvend.
ICT hoort thuis binnen een divers aanbod van werkvormen.
ICT is alert zijn voor vernieuwingen binnen ICT, d.w.z. dat de ict-coördinator geregeld een aanbod doet en eventueel met de leerkracht selecteert in dit aanbod. Het is belangrijk dat kennis aan elkaar doorgegeven wordt.
De leerkracht implementeert. De ict-coördinator ondersteunt en begeleidt.
Er is in een ruime mate aandacht voor integratie van ict in de dagdagelijkse les.
Tenslotte zorgt de school voor een veilige digitale omgeving. We vinden het belangrijk de kinderen op te voeden met netiquette.